پکینگ برج خنک کننده - قیمت پکینگ برج خنک کننده
 
برج خنک کننده
سازنده برج خنک کننده
 
 

پکینگ برج خنک کننده

پکینگ برج خنک کننده

یکی از مهم ترین قسمت های هر برج خنک کننده (کولینگ تاور) قطعه ای به نام پکینگ برج خنک کننده می باشد. پکینگ برج خنک کننده در واقع به منظور افزایش تبادل حرارتی میان آب و هوا مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد.

پکینگ یکی از قطعات مصرفی در برج‌ های خنک‌کننده به شمار می‌رود. پکینگ ها انواع مختلفی دارند و در استفاده از آن‌ها باید به نکات مهمی مانند زمان تعویض آن‌ها، مدل پکینگ مورداستفاده و محاسبه دقیق ظرفیت و تعداد آن‌ها توجه نمود. پكينگ برج خنک کننده یا همان پکینگ کولینگ تاور به عنوان سطح انتقال حرارت در برج خنك كننده عمل می‌کند.

در واقع هدف از استفاده پکینگ در برج خنک کننده به حداکثر رسانيدن عملكرد دمايي برج خنك کننده می ‌باشد. با استفاده از مقدار مناسبی از پکینگ برج خنک کننده می ‌توان راندمان برج خنک کننده را شدت افزایش داد. پكينگ برج خنک کننده با افزایش سطح تماس آب با هوا زمان مناسب برای کاهش حرارت آب ورودی و خنک شدن آن را فرآهم می ‌کند.

قیمت پکینگ برج خنک کننده معمولاً حدود 10 تا 20 درصد قیمت یک برج خنک کننده می ‌باشد و به همین دلیل استفاده از آن ها اقتصادی می ‌باشد. پکینگ برج خنک کننده و مواد پر کننده در برج‌ های خنک کننده برای ارائه یک سطح بلند برای چگالش و تغلیظ بخار بدون محدود کردن جریان هوا استفاده می‌ شود.

پکینگ برج خنک کننده در شکل های مختلف و بر اساس کاربرد آن، به صورت یک توده مستحکم طراحی و ساخته می‌ شود. در عمل یک ستون استوانه‌ ای شکل، یک سطح وسیع تر را برای گاز و مایع در یک اسکرابر شبکه ‌ای برای ایجاد تماس فراهم می‌ کند.

پکینگ برج خنک کننده

عوامل مهم در ساخت پکینگ برج خنک کننده

هنگام طراحی برج خنک کننده، یکی از مهم ترین عواملی که باید در نظر گرفت انتخاب نوع پکینگ برج خنک کننده است. این بدان معنی است که کیفیت (به ویژه از نظر سختی آب موجود) و دمای آب مصرفی، آلودگی محلی موجود و از همه مهم تر انواع صنایع مورد استفاده باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

مقاومت در برابر خوردگی و پوسیدگی، اشعه ماوراء بنفش خورشید، توانایی شستشو با اسید برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن، همچنین مقاومت در برابر درجه حرارت بالا بدون تغییر شکل، این ها همه عواملی است که باید در تهیه و ساخت پکینگ برج خنک کننده مورد توجه قرار گیرد.

به دلیل مصرفی بودن این محصول، در طول عمر مفید برج های خنک کننده، پکینگ برج خنک کننده نیاز به چندین بار تعویض دارد. بنابراین باید در نظر داشت که به دلیل تماس مستقیم آب با پکینگ، تهیه آن با مواد مناسبی که مقاومت کافی دارند بسیار ضروری است.

اصول طراحی برج خنک کننده بر اساس سطح تماس بین آب و هوا است. در نتیجه، باید همیشه به سطوحی که از نظر انتقال گرما آب را در تماس با هوا قرار می دهند، توجه زیادی شود.

این بدان معناست که انتخاب مواد و نوع پکینگ برج خنک کننده به تخصص نیاز دارد. اهمیت این قسمت آن قدر زیاد است که خرابی آن به معنای از دست رفتن کارایی کل سیستم است. انتخاب مواد و نوع پکینگ برج خنک کننده و حتی گام پکینگ و ابعاد پکینگ از وظایف طراحان برج خنک کننده است.

در برج خنک کننده باید از چه پکینگی استفاده کرد؟

پکینگ از مهم ترین و بنیادی ترین قطعات برج خنک کننده (کولینگ تاور) است. قبل از این که بررسی انواع آن ها بپردازیم بهتر است به صورت خلاصه با عملکرد برج خنک کننده آشنا شویم. برج خنک کننده برای خنک کردن یک محیط، مثل خانه، هتل یا شرکت ها و اداره جات استفاده می شوند. علاوه بر این ها از این دستگاه ها برای دور کردن گرمای اضافه تولید شده در بعضی کارگاه ها، کارخانه ها و نیروگاه ها هم استفاده و بهره برداری می شود.

نحوه عملکرد این دستگاه به این صورت است که آب گرم شده در خانه یا نیروگاه به برج خنک کننده انتقال می یابد. در آن جا آب با هوا تماس پیدا می کند و خنک می شود و دوباره به سیکل خنک کننده خود بر می گردد. پکینگ برج خنک کننده ابزاری است که برخورد آب و هوا را میسر می کند و این کارا را به وسیله افزایش سطح و زمان برخورد آب و هوا انجام می دهد. هر چه این دو عامل، یعنی سطح برخورد آب و هوا و زمان برخورد آب و هوا بیشتر شود، بازده کل برج خنک کننده بیشتر می شود. طراحی پکینگ های برج خنک کننده هم همه بر این اساس است که این دو فاکتور را افزایش دهند.

در مدل های قدیمی تر برج خنک کننده، اصلا چیزی به نام پکینگ برج خنک کننده وجود نداشت. آب توسط چندین وسیله دوش مانند به هوای خنک پاشیده می شد تا دمای خود را کاهش دهد. مشخص است که این برج های خنک کننده بازدهی خیلی پایینی داشتند. چرا که زمانی که در این سیستم، آب و هوا، با هم در تماس بودند بسیار کم بود و آب فرصت کافی نداشت تا گرمای خود را به هوا منتقل کند.

بعد از مدتی از تخته های باریکی استفاده می شد تا آب در هنگام پاشش به پایین آن ها را خیس کند و در این حالت آب زمان بیشتری در تماس با هوا قرار می گرفت. ولی در این روش بعد از مدتی مشکل رسوب آب بر روی چوب ها و گاها رشد جلبک ها، مانع عملکرد مناسب برج خنک کننده می شد. بعد از این کم کم پای پکینگ های پلاستیکی برج خنک کننده به میان آمد که امروزه هم مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرند.

پکینگ برج خنک کننده

کاربرد های پکینگ در برج خنک کننده

پکینگ برج خنک کننده در نمونه های مختلف همراه با گام ها و ابعاد متفاوت جهت ایجاد یک سطح بلند به منظور چگالش و غلیظ تر کردن بخار هر نوع سیالی با حضور جریان هوا به کار برده می شوند. در واقع زمانی که ستون برج خنک کننده به شکل استوانه ای باشد در اسکرابر شبکه ای شرایط بهتری برای تماس گاز و مایع فراهم است، از این رو انواع پکینگ برج خنک کننده کاربرد های زیادی دارند که مهم ترین آن ها عبارت است از:

  • تصفیه آب
  • دفع و اصلاح
  • اکسیژن سازی
  • مخطوط کردن
  • انجماد و جذب
  • تصفیه گاز گلخانه ها
  • فیلتر کردن بیولوژیکی
  • استخراج و خشک کردن
  • استفاده در مزارع پرورش ماهی
  • تولید آب گرم با تماس بدون واسطه

قیمت پکینگ برج خنک کننده

قیمت پکینگ برج خنک کننده به طور کلی بر اساس دو واحد شمارش تعیین می شود. در حالت اول قیمت پکینگ برج خنک کننده بر اساس هر بلوک محاسبه و بیان می شود و در حالت دوم بر اساس متر مکعب قیمت پکینگ برج خنک کننده تعیین می شود.

اگر قیمت پکینگ برج خنک کننده بر اساس بلوک تعیین شود، باید توجه داشت که ابعاد بلوک پکینگ برج خنک کننده در حالت استاندارد و معمولا بیش تر در انواع تولیدی در قالب 30 * 30 * 120 سانتی متر تولید می شود.

حال اگر سایر ابعاد در صورت لزوم در نظر گرفته شود، پکینگ برج خنک کننده از قالب فوق برش داده می شود و بنابراین قسمت مازاد یا پرتی بلوک مورد نظر بر روی قیمت پکینگ برج خنک کننده به همان روش محاسبه می شود. مسلماً اگر بلوک ها نسبت به یک بلوک دارای ابعاد و تقسیم پذیری میزانی باشند، این پرتی هدر رفتن، به حداقل می رسد.

قیمت پکینگ برج خنک کننده با توجه به نوع کاربرد، حجم مورد نیاز، ابعاد برش و مواد استفاده شده برای تولید تعیین می شود. نکته قابل توجه این موضوع این است که تعویض پکینگ برج خنک کننده با توجه به طراحی سازنده برج خنک کننده شامل انواع مختلفی از آن خواهد بود که شرکت مهتاب گستر با دانش فنی خود این طیف گسترده ای از تولید و عرضه را پوشش داده است.

پکینگ برج خنک کننده مهتاب گستر

مجموعه صنعتی مهتاب گستر در زمینه تولید انواع مبدل حرارتی به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع مبدل حرارتی و دیگر محصولات داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مبدل حرارتی و نحوه تولید آن به سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09127883721 – 66706377 – 66709528

پکینگ برج خنک کننده



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان برج خنک کننده و آدرس cooling-towers-mahtabgostar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: